تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) آدرس اشتباهی حمایت از تولید | درس‌هایی از تئوری رشد آدام اسمیت ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو یک بانک خصوصی دیگر تعیین‌تکلیف می‌شود ثبات نسبی بازار ارز با وجود ۷ شوک سیاسی در یک سال اخیر پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | روند نزولی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | آیا بازار سهام صعودی می‌ماند؟ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سایت بانک مرکزی حذف شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد امروز و فردا هم ادامه دارد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور
سرخط خبرها

کسب رتبه اول سرمایه‌گذاری خارجی توسط خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ | پرداخت ۷۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج

  • کد خبر: ۱۷۱۳۸۵
  • ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
کسب رتبه اول سرمایه‌گذاری خارجی توسط خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ | پرداخت ۷۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: استان ما در سال گذشته رتبه اول در کشور را در حوزه سرمایه گذاری خارجی به خود اختصاص داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا خواجه نائینی امروز ۵ تیرماه در نشست خبری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی و مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان که همزمان با نشست خبری به مناسبت دهه تولید و تجارت و گرامیداشت روز ملی صنعت معدن در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۵ درصد در بحث تبصره ۱۸ تسهیلات دراستان پرداخت شده است. در این راستا ۳۲۰۵ طرح به رقم ۵۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی گردشگری و در استان بررسی و تصویب شد. از این میزان برای ۱۴۵۵ طرح به میزان ۱۴۰۰ میلیارد تومان تهسیلات پرداخت شده است. همچنین میزان سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۰ در استان ۳.۵ برابر بود. خراسان رضوی در سال گذشته رتبه اول در کشور را در حوزه سرمایه گذاری خارجی به لحاظ تعداد و به لحاظ رقم به خود اختصاص داده است. 

وی درباره صدور مجوز کسب و کار در خراسان رضوی در درگاه ملی مجوز‌ها افزود: در سال گذشته ۲۲ هزار درخواست مجوز در استان وجود داشت و امسال در این سه ماهه حدود ۱۵ هزار درخواست مجوز در استان داشتیم که ۴۰ درصد مجوز‌ها صادر، ۲۵ درصد در حال بررسی و ۲۵ درصد درخواست‌ها رد شده است. از انتهای تیرماه به تفکیک عملکرد به صورت دستگاهی و شهرستانی آمار ارائه خواهد شد. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در بخشی دیگری از سخنان خود درباره پرداخت تسهیلات در خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: در سال گذشته ۱۶۰ همت تسهیلات در استان پرداخت شده است. همچنین در زمینه تسهیلات تکلیفی ۷۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج به میزان ۱۱ همت و ۶۰ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات فرزند آوری به میزان ۲.۶ همت طی سال گذشته در استان پرداخت شد.

خواجه نائینی درباره اجرای طرح مولد سازی در خراسان رضوی تصریح کرد: تا قبل اجرای این آیین نامه تمایل دستگاه‌ها برای ارائه املاک مازاد کم بود، اما بعد تاکید استاندار بر اجرای طرح ۱۴۸ ملک مازاد به ارزش ۱۶ هزار میلیارد تومان در خراسان رضوی تو دستگاه‌ها معرفی شد که بیش از ۷ هزار درصد نسبت به ۱۴۰۱ رشد داشته است. در حال حاضر مدارک ۶ همت از ۱۶ همت املاک مازاد در استان کامل بوده و در انتظار تصمیم گیری هیات مولد سازی استان هستیم. شاید اولین‌مجوزی که در کشور صادر شود مربوط به زمین ۱۵۰۰ میلیاردی شرکت برق برای راه‌اندازی پست ۴۰۰ کیلوولت مشهد است. امیدواریم مصوبه هیات مولد سازی در هفته آینده گرفته شود.

وی درباره جذب اسناد خزانه در خراسان رضوی طی ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: ۹۹ درصد اعتبارات عمرانی یعنی ۱۳۶۰ میلیارد تومان در استان جذب شد.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی درباره نسبت مصارف به منابع خراسان رضوی گفت: نسبت مصارف به منابع در سال ۹۹، ۶۰ درصد، ۱۴۰۰، ۶۵ درصد و در سال گذشته ۶۸ درصد شده است، ولی روند رو به جلو بوده است. این میزان در استان‌های کوچک بالای ۱۰۰ درصد است. اول اینکه بانک‌های خصوصی بخش زیادی از منابع را جذب و تسهیلات نمی‌دهند و ابزاری برای کنترل نداریم، اما انتقاد بر آن‌ها وارد است. بحث دیگر مشکل ساختاری در استان است زیرا واحد‌های صنعتی و معدنی کلان در استان ما کمتر از استان‌های دیگر کشور است و بانک‌ها تمایلشان برای پرداخت تسهیلات کمتر است. سهم مصارف به منابع استان‌های بزرگ ۷۴ است و در استان ۶ درصد عقب ماندگی داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->